Modellválaszték                                      TRAKKER AT/AD


A lehető legszélesebb modellválaszték segítségével minden alkalmazási terület lefedhető, köszönhetően a motorváltozatoknak (270-től 480 LE-ig) és a jármű kialakításoknak (4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4, 8x8 a teherautók és 4x2, 4x4, 6x4, és 6x6 a nyergesvontatók esetében).

A 3 és 4 tengelyes modellek kétféle kialakítással rendelhetők: a ’könnyű’ változatok 26-től 32 tonnáig ideálisak azoknak az ügyfeleknek, akik legfőként országúton használják a járműveket és az ’erősített’ kivitelek 33-től 40 tonnáig a legnehezebb alkalmazásokhoz. Léteznek speciálisan kialakított 6x4 és 8x4-es járműváltozatok is a betonkeverő felépítmények fogadására optimalizálva. 

A rövid AD fülkét a szokásos napi feladatok elvégzésére alkották, míg az AT fülke hagyományos vagy magas tetős kivitelben azokhoz a fuvarfeladatokhoz is ideális megoldást jelent, ahol a jármű vezetőjének az éjszakát a fülkében kell töltenie. Ez így van, mivel egy vagy két fekhelyes kivitelben is rendelhető ez a fülketípus.

A kompakt fülkék a maguk 2.28 méteres szélességükkel rengeteg előnyt biztosítanak a Trakker járművek számára. Egyszerűbb velük manőverezni a szűk helyeken és igen csekély annak a kockázata, hogy kanyarodáskor a fülke sarkai akadályba ütközzenek. A csúszásmentes fellépők kifelé állnak, hogy megkönnyítsék a fülkébe történő be- illetve az onnan történő kiszállást.

A Trakkerek acél lökhárítója három részből tevődik össze azért, hogy egy ütközés során a részeket külön-külön is lehessen cserélni és ezzel pénzt takarítson meg gazdájának. A lökhárítót teljesen áttervezték azért, hogy lekerekítésekkel kövessék a fülke elejének vonalvezetését. A halogén fényszórók a lökhárítóba lettek süllyesztve ezáltal garantált a védelmük. A fényszórók üvegfelületét acél védőrács segítségével tartják biztonságban. 

Az AT/AD országúti fülkével a Trakker egy teljesen új komfortfokozatot teremtett a kategóriájában ami egy sokkal élvezetesebb vezethetőséggel, ergonómiával és műszaki újításokkal is párosul.

A minden igényt kielégítő komfortszint biztosítása mellett a Trakker erős de kényelmes fülke felfüggesztését úgy tervezték, hogy elnyeljen minden rezgést még a legmostohább terepviszonyok közepette is.

A járművezető úgy állíthatja be a vezetési helyzetet, ahogyan szeretné: A Trakkerek légrugós vezetőülései és a pneumatikusan állítható magasságú és dönthető kormányoszlop a legkényelmesebb és ideális vezetési helyzet lehetőségét garantálja. A kilátás a fülkéből kitűnő így a legbonyolultabb manőverek is teljes biztonsággal végezhetők. Számos tárolóhely áll rendelkezésre a fülkében: palacktartók és tárolórekeszek a fülke hátfalon. Ezen túlmenően még számos egyéb praktikus elem könnyíti meg a járművezető életét, mint például a kormánykerékre illeszthető, hordozható írótálca.

Az új anyagoknak és berendezéseknek köszönhetően tökéletes hő- és hangszigetelést kapott a jármű minek következtében a fáradtság csak órák múltán, sokkal később jelentkezik majd.

A Trakkert sáros utak és rossz terepviszonyok leküzdésére tervezték úgy, hogy emellett megtartsa a stabilitását és a legalacsonyabb szinten tartsa a motorzajt. Ezzel csökkenti a járművezetőt érő terhelést és fokozza az ő munkájának hatékonyságát – ez jelenti a nagyobb biztonságot.
Ráadásul a több napig tartó utazások alkalmával a jármű vezetője a legmagasabb színvonalú kényelmet élvezheti, melyet a légrugós fülkefelfüggesztés nyújthat úgy, mint a Straliss Active Time nyergesvontatók esetében
                    A Trakker-eket Cursor 8 és Cursor 13 motorokkal szállítják, melyek hat különféle teljesítményszinttel választhatók: 270, 310, 350, és 380, 440 és 480 LE kivitelben. A Cursor 8-as motorokat leginkább országúti használatra fejlesztették, ahol a minimális jármű öntömeg alapfeltétel. A 12.9 literes Cursor 13 motorok sokkal komolyabb igénybevételek leküzdésére valók: nagy nyomatékigények - akár alacsony fordulatszámnál – garantálják a kiváló teljesítményt országúton és terepen egyaránt.

A változó geometriás turbofeltöltő előnyeivel mindkét motorváltozat rendelkezik, kivéve a Cursor 13-as 380 LE-s változatot, melynél a turbofeltöltő fordulatszámát waste-gate szelep szabályozza.
A KÖRNYEZET. Szabványok teljesítése a természet védelme érdekében! Euro 4>>>5
kérjük látogasson el az iveco.com és iveco.hu internetes oldalakra is...

Teljesítmény

A Cursor motorok használata jelentős hatással van a járművek teljesítményére és termelékenységére a Trakker járművek esetén.
A Cursor 8 és Cursor 13-as motorok közül mindkettő rendelkezik egy közös tulajdonsággal, mely megkülönbözteti őket a versenytársaktól: nagy nyomaték leadása már alacsony fordulatszámnál, rendkívül széles fordulatszám-tartományban. Ez megkönnyíti a hegymenetben történő elindulást és garantálja a megfelelő mértékű leadott teljesítményt, a kitűnő vezethetőséget és az alacsony üzemanyag fogyasztást.
További erőssége a motoroknak a szériában szerelt dekompressziós motorfék mely 310-408 LE-s (Cursor 8 - Cursor 13) fékező teljesítményt garantál.

Megbízhatóság

A Cursor motorok már évek óta a szívét jelentik az Iveco nehézkategóriás járműveinek. Azóta már több millió kilométert tettek meg a világ útjain. A legapróbb részletekre koncentrálva a motorok megbízhatóságát garantálja a bennük felhasznált csúcstechnológa: a motor elektromágneses kapcsolású hűtőventilátor mágneskapcsolója, melyet a jármű Multiplex rendszerébe kapcsolt jármű-vezérlőegység irányít.

Multiplex rendszerbe foglalt vezérlőegységek találhatók minden járművön, mely segítségével az elektromos vezetékek számát nagymértékben lecsökkentették, ezáltal nőtt az elektromos rendszer megbízhatósága is. Mindezeken túlmenően a jármű üzemi paraméterei folyamatosan nyomon követhetők ezzel biztosítva a gyors és pontos hibafeltárást, mellyel a jármű komoly meghibásodását előzhetjük meg.
A multiplex rendszernek köszönhetően a jármű állapotáról mindenkor azonnali információlk állnak rendelkezésre. 

Sebességváltó

Mechanikus kézi kapcsolású sebességváltók széles választéka áll rendelkezésre. A 9 fokozatú változatokat a kisebb motorokhoz fejlesztették, míg a 16 fokozatúak Servoshift rendszerrel a 350 LE-s motorteljesítménytől választható.
Az EuroTronic 2 automatizált nyomatékváltók választékában kétféle 12 fokozatú Overdrive változatú egység található a Cursor 13 motorokhoz illesztve és egy direkt végáttételű egység a Cursor 8-as motorokhoz.
Gyors fokozatváltások és egy olyan rendszer, mely megengedi a járművezetőnek az automata és félautomata üzemmódok közötti választást. Ezzel minden körülmények között a megfelelő fokozat használható, ami jótékony hatással van a vezethetőségre, üzemanyag fogyasztásra és tengelykapcsoló tárcsa kopásra.Egy másik fontos funkció a manőverezési üzemmód. Ezt a műszerfalon található nyomógombbal aktiválhatjuk. A funkció bekapcsolásával az automatizált sebességváltó sokkal finomabban és pontosabban kapcsolja a tengelykapcsoló tárcsát a legkisebb előre és hátrameneti fokozatokban a gázpedál használatának függvényében. Ez egy olyan technikai segítség a járművezetőnek, mely szűk helyeken közlekedve segíti a navigációt.

Hátsó / Első tengelyek

A Trakker-ek hátsó hídjai hagyományos egyszeres áttételű vagy kétszeres áttételű változatban készülnek ahol a kerékagyakban is bolygómű található. Ennek segítségével csökkenthető a hátsó híd differenciálmű házának mérete, ezáltal növekszik a jármű szabad hasmagassága. Minden hátsó híd differenciálzárral szerelt, a tandem hátsó hidak hosszdifferenciálzárat is kaptak. Hátsó híd áttételek széles választéka biztosítja a járművezető számára, hogy a legmegfelelőbb konfigurációt megtalálja a jármű fuvarfeladatához, mellyel optimalizálhatja az üzemanyag fogyasztást. Az első tengelyek hűtött tárcsafékekkel szereltek, míg a hajtott és a hátsó tengelyek Duo-Duplex rendszerű dobfékekkel. 

A segédberendezések körültekintő elhelyezése az alvázon és a kerékagy áttételek használata a hátsó tengelyeken biztosítják a kitűnő terepszögértékeket és az óriási szabad hasmagasságot. Ez a biztosítéka annak, hogy a Trakker legyőz bármilyen útakadályt és könnyű vezethetőséget garantál még a legszűkebb helyeken is.

Felfüggesztések

A Trakker járművekhez számos felfüggesztési rendszer választható. Példának okáért a hagyományos erősített kivitelű járműveknél elöl 8 tonna teherbírású parabola rugók találhatók. Kívánságra 9 tonnás teherbírású parabolikus vagy félelliptikus (2x8 tonnás vagy 2x9 tonnás parabolikus felfüggesztések a 8x4-es hajtásképletű járművek esetén) felfüggesztések is rendelhetők. A tandem felfüggesztések parabolikus vagy opcionálisan félelliptikus lehet melynek 32 tonna a teherbírása.

A 6x4-es és 8x4-es modellek légrugós változatain négy légrugó található minden egyes szimpla vagy kettős áttételű hátsó híd esetén. Jelen pillanatban csak a 21 tonnás változatot szerelik ez utóbbival.
Egy terepes használatú járműnél 4 légrugó tömlő található minden egyes hátsó hídon amelyek sokkal nagyobb csavarodást engednek meg a hátsó hidak között, mint a laprugós felfüggesztések. Ez sokkal jobb terheléselosztást és vezethetőséget biztosít egyenetlen útfelületen haladva. További előnye a vezető nagyobb komfortérzése az utakon kimondottan akkor, amikor a jármű üresen közlekedik. Légrugós felfüggesztés rendelhető a 4x4-es változatok hátsó hídjára és a 6x4-es nyerges vontatók tandem hátsó hídjaira.

Alvázak

Minden 4x2, 6x4 és 8x4 modell alvázát állandó keresztmetszetű, nagy szakítószilárdságú acélprofilokből készítik, melyek 7,7mm vastagságúak a könnyű kivitelű járművekben és 10 mm vastagok az erősített kivitelű járművek esetén. Ez utóbbiaknál a felfüggesztés bekötési pontjait is megerősítették. Az alváz 1,03 m széles elöl, hogy a nagyméretű motorhűtők fogadására is alkalmas legyen és 0,77 m hátul, hogy ezáltal egyszerűbbé váljon a felépítmények és segédberendezések felszerelése.
Végül az alváz hossztartókra csomólemezeket és rögzítő füleket csavaroznak melyekhez illesztik az alváz kereszttartókat és a felépítmények segédalvázát. Az alvázvég hátsó túlnyúlása a betonkeverő alvázak esetében hosszabb. 

A biztonság előfeltétel minden országúti/terepes építőipari jármű esetén. A Trakker egy rendkívül nagy hatásfokú fékrendszerrel és szériában található biztonsági elemek sokaságával garantálja minden körülmények között a maximális védelmet még a legnehezebb fuvarfeladatok elvégzése során is.

Fékrendszer

A 4x2-es, 6x4-es és 8x4-es Trakkereket elöl tárcsafékekkel, hátuk pedig dobfékekkel szerelik. A hajtott első kerekű járműveknél 4x4 6x6 és 8x8 elöl hátul dobfékeket alkalmaznak.
A fékerő szükséglet a hátsó híd terhelésétől függően arányosan osztott. A kerekeken található ABS érzékelők a kerekek mindennemű blokkolási hajlamát észlelik és ez alapján modulálják a fékmunkahengerekre kivezérelt féklevegő nyomást. A rendszer EBL (Electronic Braking Limitation) néven ismert amely hatalmas előrelépés a mechanikus fékerő szabályzókhoz képest főleg akkor, ha a felfüggesztés rugalmassága határos.
Minden Cursor motort ITB (Iveco Turbo Brake) fékkel is felszerelnek. Ezen fék hatásfokát a Cursor 8 és Cursor 13-as (440 és 480 LE-s) motorokon található változó geometriás turbofeltöltő tovább fokozza. A járművekhez ZF gyártmányú intarder opcionálisan választható. 
K E C S K E M É T::

info

 KOLLER Tamas  tel.: 0036203106019,

RUZSINSZKY Zoltán tel: 0036209692688,

BÁN Orsolya tel.:0036219716915 

 S Z E G E D::

BÁLINT Nándor tel.:0036204595328